søndag, oktober 15, 2006

Efterårsferie

Skolen er gået i gang, underviserne er begyndt at tale om eksamen, bladene på træerne har fået deres karakteristiske efterårsfarve, det er koldt om morgenen og man har netop overvundet den første forkølelse. Ja, vi alle tænker det samme - det er på tide med efterårsferie! Desværre er Belgien ikke et landbrugsland af samme kaliber som Danmark, og høstferier er derfor ikke en del af kalendertraditionen (det havde måske også været for meget af det gode, når undervisningen starter i oktober). Men det skal ikke forhindre en bonderøv som mig i at holde min egen efterårsferie. Så gør jeg det bare, når jeg ikke har undervisning - så kan de lære det!

Anne er kommet på besøg her i Leuven og tilbringer sin efterårsferie hernede i mit selskab. Vi nyder det gode vejr og spiser en masse lækker mad.

I den forbindelse kommer jeg til at tænke på en udtalelse fra en muslim i mellemøsten som jeg læste i Berlingske Tidende i går; I forbindelse med den nye "Muhammedkrise" sagde han halvt konstaterende, halvt spørgende til jounalisten, "at vi i Danmark da også måtte have noget helligt ud over mad og sex" - til det må man jo bare smilende replicere: "Nej".
(Man kan jo også kun ryste smilende på hovedet af dén indonesiske radiostation, der i et forsøg på at håne Danmark havde startet en konkurrence, hvor deltagerne skulle "tegne den danske Konge med en gris" - hvem det så er lød historien ikke noget om). Nå, nok om det - det fylder i forvejen for meget i medierne!

På fredag, tidligt om morgenen, tager Anne og jeg et smut til Paris og nyder en weekend i romantikkens hovedstad - det er min fødselsdagsgave fra Anne. Anders og Kathrine, og deres respektive kærester, har fået samme idé, og vi laver derfor et lille roadtrip ud af det, og tager sammen derned i en lejet bil. Mere om den tur skal i selvfølgelig nok få når jeg vender hjem.

I skal selvfølgelig ikke snydes for endnu et billede til samlingen, så nedenfor finder i min aftenudsigt fra mit værelse - Pretty Naaajz!